Vidieť zatmenie Slnka holými očami je krásny zážitok

25. októbra 2022, otvorenamysel, Nezaradené

V roku 2013 som si pri zatmení Slnka pomyslel, že Slnko je zakryté mesiacom. Mesiac slúži na odrážanie slnečného svetla, preto dochádza aj k „zatmeniu“ Zeme, na planétu Zem dopadá menej svetla. A to práve preto, že mesiac toto svetlo odráža naspäť do Vesmíru, preto ho na Zem dopadá menej, zhruba v podobnej intenzite ako pri západe alebo východe Slnka. A západ a východ Slnka pozorujem rád už podstatne dlhšie a každý kto ho pozoruje si ničím nemusí predsa prekrývať oči. A keď sa pozriem do jasného Slnka viem, že moji oči na to reagujú tak, že začnú slziť, je to automatická ochrana pred ich vysúšaním sa z nadmiery svetla, ktoré na ne dopadá. A až keď sa človek pozerá na Slnko aj napriek slzeniu očí, až to ich dokáže reálne poškodiť. Takže som sa v roku 2013 odhodlal pozerať na zatmenie Slnka bez akejkoľvek ochrany a div sa svetu, bol to úžasný zážitok a trvalo fakt dosť dlho kým mi začali slziť oči a ja som odvrátil zrak od Slnka a vôbec neprišlo k žiadnemu poškodeniu zraku.

Tak už mi len zostáva veriť, že dnes si užijem podobný zážitok a takýto zážitok prajem každému 🙂